• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • Persidangan Jururawat seMalaysia...eh, jerawat daa

    Saturday, June 19, 2010
    oh yeah, setelah berkurun lama jerawat tak buat persidangan kat muka aku ni..
    akhirnya mereka datang juga berkumpul. tak cukup kat pipi, dagu.. kat dahi pun
    dorang serang daa...
    kulit aku ni xde la licin mana pun. tapi tetap bersyukur sebab xde masalah sangat.
    lagi-lagi lah aku ni penyelidik yang sgt aktif kononnye. nak selidik produk ape paling
    seswai kat muka comel aku ni. macam banyak sgt dah facial cleanser, krim muka & toner yang aku tenyeh kat kulit muka ni.
    sekali ini, jerawat merah dan agak besar dari kebiasaan datang menyerang. bak kata iklan masa kecik-kecik dulu, TORA datang lagi! kalo orang lain, dia kata what's the big deal (sebab mmg nampak satu dua je) .. tetapi tetapi....

    alkisahnya begini.. dulu masa form 5 muka aku pernah kena serangan jerawat sampai penuh satu dahi! seyes memang agak teruk la jugak. family pun tegur gak.
    aku rasa maybe stress nak SPM kot, dan hormon remaja mungkin. semua benda aku try, apa-apa je pimple gel aku tonyoh. xde kesan pun :(
    sehingga la aku pergi kat satu supermarket femes kat Kuching ni. Org Kch mesti tau punye Everrise... de sorang promoter ni promo kat ak
    u Ginvera Pimple Gel. Krim dia macam gel, clear xde kaler. kalo sapu sejukkk je rasa dia. so aku suruh la mak belikan. sapu lah hari2 kat dahi yang dah tak licin sebab jerawat ni.

    berkesan weyy gel tu! hilang sikit sikit jerawat tu. scar bintik-bintik hitam tu memang la de lagi. tapi pastu, kalo sapu sikit je kat jerawat yang kuar sebiji dua tu.. memang dah tak best. kulit jadi kering n mengelupas. so lam
    a lama tak pakai dah. kalo pergi bahagian produk kecantikkan ni salu gak usha-usha, tapi macam dah xde je. dulu dalam bekas bulat kaler putih, kotak segi empat putih gak. now no more laah..

    berbalik kpd persidangan jururawat kat muka aku skrg ni... first sekali, aku tenyeh Colgate (apa punya daa petua)..tapi kat rumah xde ubat gigi Colgate, ubat gigi lain tak jalan ler. jerawat tak kering pun. So, langkah seterusnya.. aku selongkar la barang2 adinda kesayangan.. jumpe la satu benda ni...

    jeng jeng jeng! Sebamed anti pimple gel... so try la sapu kat jerawat aku.. bangun pagi esok nye.. aik, tak kering pon! merah lagiii ada lah. so sapu la byk kali dalam sehari tu. tetapi result mengecewakan yang amat.. so aku godek godek harta lam bilik, terjumpa kawan lama aku.. pimple gel jenama lain yang dah nak habis. aku picit picit tiub sampai kuar smua gel, tak cukup tu aku gunting lagi bekas tiub. punya la ganas. sebab pimple gel ni sangat bagus tau. jerawat mmg akan kering n kecut. sehari dua memang dah tak merah or hilang dah. haih, kan kata produk Malaysia lagi bagus. hmm... meh aku kenalkan siapa gerangan pimple gel yang berjasa sangat ni.



    hah... ini lah dia... T3 pimple gel, anti scar lagi tu. memang xkan de scar. tapi kalo jenis tangan gatal suka g picit jerawat tu, memang la ber-scar ok. tak faham-faham lagi ke...huhu...
    nak cakap kat T3 ni, 'terima kasih T3 pimple gel, lihat muka ku.. tiada jerawat kan' (buat ala ala iklan Tummy Trim ye)...


    0 comments: