• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • pabila jiwa mula rasa tertekan....

    Thursday, February 18, 2010
    owh, entry ini tiada kaitan dengan sesiapa melainkan dengan diri sendiri sajer so no speculation about sape yg merosakkan jiwa raga ini. rasa lama giler dah tak jejak kaki ke lab kesayangan tapi kalo nak g, lum ade work plan wat masa ini. aku plak jenis yg kalo sesaje nak g xde keje, mesti lah akan mengalami gangguan kebosanan yg membawa kepada kemalasan. jadinya, sudah dekat dua minggu usaha menulis tesis aku diteruskan kat rumah terchenta dengan harapan ada hasil. yang jadi masalah nya bila duduk melakar draf apa nak tulis, apa nak karang... semua ok, otak boleh jalan. tapi bila dah buka word n nak start menjadi penulis yg berjaya, semua tak menjadi. puas dah memotivasikan diri, rehat g gerak2 lam rumah, tgk tv, dgr lagu sambil melalak kuat2 ala Jac Victor... semua effort tu mcm tak ke mana.. it all went to the drain kate omputeh.. disbbkan terlalu memikirkan semua benda alah ni ( alamak, ini bukan benda alah.. ini MAHA PENTING) sakit kepala ku datang semula.. jgn jadi migrain suda. disebabkan terlalu fokus nak wat tesis, font entry ni pun guna Times..arghhh. 2,3 hari ni lagi lah teruk... tetiba rasa dada berat je.. susah nak nafas... tak pasal-pasal rasa jantung berdebar2... pastu jiwa tertekan n rasa sgt sgt rimas.. aku tak nak stress ni smua dtg melanda, aku tau xbaik utk kesihatan--utk kulit, soul dan especially kepala aku yg senang migrain ni.. waaahh.. ni pun jguk2 kejap blog nak cool kan kepala hotak ni. dah la nak baca segala rujukan jurnal lam English, tiba2 kena tulis tesis BM plak. apakan daya... ikut jerlah peraturan yg berkuasa. bgs gak guna BM ni tapi camne nak dapatkan term sains yg hebat dalam BM? yakin la xde kan... susah susah.... kepala pun jadi pusing. duduk menonong depan laptop, satu keja pun tak jalan.. aku perlukan kekuatan, keazaman dan tekad wat masa ni, and maybe wisdom and genius kot.... aku tak nak muda2 dah de tekanan darah tinggi... minta2 dijauhkan.. ..

    p/s: leh ke kalo upah org wat tesis aku ni??

    0 comments: