• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • indah pada waktunya..

    Monday, March 1, 2010

    ADA WAKTU UNTUK BERDUKA
    DAN ADA WAKTU ‘TUK TERTAWA
    UNTUK SEGALA SESUATUNYA
    ADA WAKTUNYA

    ADA WAKTU UNTUK MEROMBAK
    DAN ADA WAKTU ‘TUK MEMBANGUN
    KAU JADIKAN SEMUANYA INDAH
    PADA WAKTUNYA

    ~indah pada waktunya~

    kebelakangan ini, rasa seperti seseorang yang gagal. sbb smua kawan2 dah proceed dgn jayanya dalam life dorang, aku plak still struggle mcm ikan duyung bernafas lam lumpur. org lain dah keje bagus punya, duit gaji cukup bulan masuk..mana tak masyuk (bak kata FBI hotFM). stiap kali terpikir benda ni..secara automatiknye hati aku timbal balik, dia kata jgn nak bandingkan diri dgn org, hari ko 'kan sampai gak nanti. biar lambat asal selamat :)

    ada ketikanya tgk satu-satu kawan postgrad dah VIVA, nak tgu konvo jer.. sambil2 tu dah pat keje besar punye, terdetik lah pulak lam otak ni. ''tu lah ko, nak sgt ikut minat. hah tgk skrg pe suda jadi? dah tau diri tu malas, kalo x dipush wat keje bkn reti nak wat. skrg tgk.. ko jugak yg susah merana sorang2. smua org kalo jumpe je, tya bila hbs..dah naik nanah gak telinga kucing ni mendgr nye"''. hati kecik ku pun pujok balik, no hal no hal... we learn from our mistakes, manatau pengalaman2 cenggini lah yg akan membuatkan kemandirian sgt sukses kalo dah bekerja nanti. hmm, harap2 nye lah kan.

    kalo masa tgh moody plak, berkecamuk hati mengenang nasib diri, kenape susah lah sgt nak hbskan smua ni. dah tak larat sgt nii... wat MSc je, nape susah n lama sgt? bodoh sgt ke aku ni.. tapi aku tak bodoh, aku pemalas je =p.. tapi monolog yg -ve ni selalu dinoktahkan mcm tu saje.. penimbal balas dia plak dtg salunya dlm keadaan tak diduga-duga. at least aku wat postgrad lama.. degree dah de kan. cuba pikir org yg terpaksa start step by step nak abiskan sijil, diploma, degree dan seterusnya. perjuangan dorang lagii lama. nape plak aku tak bersyukur ngan keadaan sendiri? huish, mane leh camtu.. everything is a blessing from God, happened for a reason. tibe2 rasa nak say sorry dgn mereka yg berkenaan..mesti dorang lagi sedeh kalo aku cakap aku ni useless n study tak hbs2 kan....

    so, sbb tadi aku rasa dah lamaaa sgt tak conteng blog ni, tambah plak teringat lagu yg best kat atas tu.. so just nak ingatkan diri sendiri (yang paling penting)->>semua yang terjadi dalam kehidupan kita, adalah indah pada waktunya-<<

    Loves, Faith and Hope. The greatest of all is LOVE.

    2 comments:

    1. cik tim said...:

      na, tulisan apa d guna, xpat baca. hehe :)

    1. the fickle one said...:

      eh.. sikpat kah t? lak mek tkr.. aduh