• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • aku = sabar + pendengar setia

    Saturday, March 6, 2010
    • kalau tunggu bas sampai sejam lebih melangut kat bus-stop, dan harus diulang perlakuan itu 2x sehari, 5 hari seminggu...
    • kalau tunggu autoclaf hantar jam 11am, patut siap jam 2pm plg lambat, tapi kena tgu sampai jam 5pm....
    • kalau kadang-kadang kena tgu org lambat datang, pastu siap tak marah dan senyum semanis gula....
    • kalau hantar sms, tapi balasan tak kunjung tiba....
    • kalau tunggu call dan tak tau bila nya byi hp....
    • kalau hari-hari kena repeat apa saja yg tak digemari....
    • kalau supplier buat bodo kite nak order barang...
    • kalau org konon bernama mahasiswa/wi kat dlm bus@tren tak reti-reti nak beralih ke tgh@belakang ruang yg kosong, dan sanggup nak sesak-sesak cium bau peluh sesama dorang...
    • kalau terasa diri diambil mudah/enteng @ take for granted, tapi still anggap takde apa-apa...
    berapa banyak kalau daa.... summary nyer, kalau lah semua kalau di atas itu boleh menjadikan indicators kepada tahap kesabaran.. maka aku rasa aku mmg layak dipanggil sebagai penyabar (takpun loser lah kot...)

    * sentiasa mendengar luahan hati org-org tersayang,wlpun sangat tau kalo bagi
    nasihat pun takkan dorang dgr...
    * masih mampu nak dgr masalah org lain, sedangkan diri sendiri penuh dgn monolog
    dalaman.
    * kena smash, kena marah and kena lecture dek kwn-kwn, tapi masih nak tulikan
    telinga.
    * kena bebel tak tentu pasal ngan org tua, sedangkan takde masalah yang wujud pun.

    atas pulak kriteria utk pendengar setia.. hmm, aku rasa boleh lah tu. telinga aku ni tebal, leh dgr semua pujian caci maki hamun semua. tapi jangan libatkan family dan kengkawan aku sudah.

    jadi betapa lama sudah aku menjadi penyabar dan pendengar yg setia? dan berapa lama lagi masih boleh bertahan.....

    1 comments:

    1. cik tim said...:

      waduhhh, mmg kesabaran tahap tggi dh na :) masih sanggupkan utk bsabar lagi. haihhhh.