• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • di bawah terik panas matahari

    Wednesday, March 3, 2010
    ya. di bawah terik sang matahari. tunggu bus RAPIDKL yang aku rasa kena tukar nama jadi tak rapid. semalam tgu 1jam baru ada bus, hari nie lagiii lama.. dkt sejam lebeh woo!! dah la panas giler, peluh2 dah lencun t-shirt aku, tu lum kira lagi muka dah naik berminyak dan berwap air peluh.. ntah-ntah kalo 2jam aku tgu, memang kena pasang wiper lah kat speck ni nak kasi hilang wap-wap peluh. yang tunggu bus mestilah dari sikit jadi makin ramai, makin bertambah.. haruslah bus pun sesak giler. amboi2, aku tgk driver RAPIDKL sengih je dok kutip duit tambang ngan kitorang. pakcik, agak-agak lah sikit kalo nak berenti rehat minum ke lunch ke.. pakcik mmg la penat nak drive tapi lam bus tu ade aircond, ktrg ni kat luar berjemur panasssss tau tak. kalo nak merungut penat drive, bus tu auto kan kalo tak silap... dah tu kalo xnak penat drive, jgn lah keje jadi driver..
    ni yang aku wat muka masam mencuka je naik bus tadi. xde makne nya nak wat muka manis bergula.. panas badan, panas hati. dah elok2 dapat bgn awal sikit, nak gerak awal, ade je benda sakit ati terjadi. cish, potong daun sungguh. kalo nak untungkan pakcik bus mini tu, boleh je tapi tak larat rasanya nak usung beg seberat 3kg tu jalan 15minit ke Fakulti. dah la skrg tgh dalam proses membajetkan perut dan purse.. kalo dah 50% energy of the day buang kat jalan kaki je, mana leh makan mee sup je utk lunch.. tambah kos kehidupan. ni pun kos pengangkutan dah naik 100% lepas rapidKL naikkan harga tiket bus.
    bukan tujuan nak merungut dan tak bersyukur ngan pape yang ade tapi kemarahan di jiwa perlu diredakan jugak. seriusly, tadi rasa cam nak maki hamun je.. tapi sempat lam hati je lah. aku kan ayu sopan santun, maki hamun x seswai plak ngan karakter diri. yang hairan kat service rapidKL ni... kalo utk line tempatan bukan plg lama pun every 30mins ke? haih.. aku tgk timing skrg mmg 1jam satu je.. rasa cam nak wat petition je supaya bas mini dapat masuk campus balik, sak rasa rapid xde bisnes terus.

    di bawah terik panas matahari. ya, petang karang rutin yang sama berulang lagi, tgk lah kalo rasa2 rajin nak jalan g tgu bus kat luar.

    update:
    p/s:: ya, aku berjaya gak jalan kaki 15min dari fakulti ke luar, dan thanks driver bas mini sanggup tgu beberapa org yg nak lintas jalan ke bustop. inilah beza dorang ngan rapidKL. kalo rapidkl, jgn harap dia nak tgu. buatkan aku terfikir, org kalo dah senang takkan sama effort dgn org yg susah.. (bas mini company ciput je.. pesaingnye besarrrr punye!!)

    0 comments: