• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • maaf, hari ni aku nak membebel..

    Thursday, December 30, 2010

    aduyai, aku ingat nak merajinkan diri buat entry 12 days before Christmas... last-lastnya semua tak menjadi. salahkan line broadband yang cam ha**m kat kampung nie. sia sia je aku bayar mahal bulan2, service cam tu gak. tapi kalo sebulan dua tak bayar bil... masa tu la sibuk nak block usage.. siot betul.

    masuk hari ni dah 17 hari aku duk kat rumah. satu perkataan je nak describe:PENJARA! hidup aku xde makna... hari biasa bangun pagi, breakfast pastu buat kerja rumah. yg mak n nenek aku g toreh getah (harga getah naik).. tapi kalo jual getah tu nanti, seposen pun aku tak merasa weiii... aku tau la aku ni penganggur xde kerja, wat master tak reti nak habis-habis. tapi aku tak minta benda semua tu jadi, tau tak. aku dah baek sangat kalo kiranya, xde duit gaji tetap tapi ade ke aku minta duit dari korang bulan2? xde kan?? kalo de pun boleh kira dengan jari sebelah tangan kot.. itu pun tak habis jari tu korang nak bilang. rutin aku hari-hari: kemas n sapu rumah, cuci baju, jerit suruh adik2 bgn tido, masak, mandi, online kejap, tggu the dearest call, makan, tido, masak dinner... sangat bosan!!!

    kalau aku n adik2 nak keluar sama, memang sangat susah kotttt! aku tak tau la apa masalah kat dorang nie. rasa nak jerit2 je suruh buka mata tu tengok anak dara orang lain.. ade ke dorang tu kesah nak bangun pagi2 buat kerja rumah?? adake dorang tu duduk diam kat rumah?? hah, masa Christmas hari tu.... try korang gi tanya mana anak dara lain yang duduk baek punya kat rumah tak gi memana sebab nak tolong layan tetamu kat rumah?? cuci gelas, pinggan, stok air tin lam fridge, panaskan makanan? ktrg dah buat semua benda yg patut buat, korang boleh lagi nak marah bising2? korang nak ape lagi????????? kalo nak yg perfect, pergi beli robot ganti kitrg ni, korang program je wat ever korang nak... puas ati korang nak tekan button arahan mana pun.

    dengan umur aku nie, ramai je kawan sebaya lain dah kawen, kerja jauh tapi mak pak dorang cool je. aku nie balik kampung je, kena perintah berkurung.. nak kuar lepak saje2 ngan adik or kawan tak boleh. apatah lagi nak kuar tengok midnite movie cam salu ... in ur dream la gamak nyer... tunggu kucing bertanduk ke.....

    to korang yang bergelar mak, nenek, makcik, bapak, pakcik dan orang tua seangkatan dengannya... aku nak korang cuba fikir sikit... Korang kongkong gila babeng cam ni, kalo la satu hari aku tetiba dapat kekuatan hulk tu nak rebel.. ape korang boleh buat time tu???? Cuba fikir lagi, korang ingat aku ni bakal jadi cam ni je ke selama nya? aku takkan kawen ada family sendiri ke????? sampai bila nak kerah n kongkong jangan buat itu, jangan buat ini????? tak nak try appreciate walau sikit pun ke, selagi boleh ni?

    ini tak, pantang aku duduk sikit jer, mula la nak tunjuk tak puas ati. buat kerja pung-pang-pung-pang, nak heboh satu kampung ka yang hangpa tu tengah buat kerja? aku dah 26 tau, ada life sendiri, ada hak nak menikmati hidup. jangan sampai aku terkurang ajar bahasa sudah....

    p/s: lu pikir la sendiri!

    1 comments:

    1. neena said...:

      I feel you. More or less what I'm going through right now. It's what living-with-the-parents-at-26 does to ya. Kadang2 rasa cam taktahan. But then I ni pemalas, so I guess it's a good practise -_-".